Hitta sin klädstil

Fina Helena som äger bloggen: http://thereiiismyylifffe.webblogg.se/ frågade nyss mig hur man ska göra för att hitta sin stil. Hur man ska välja den och sånt.
Jag kan inte säga att jag är en expert. Har haft så många olika stilar och har fortfarande inte hittat min riktigt, riktigt, riktigt än. Dock letar jag varje dag för att få inspiration. And I'll tell you something. Det fungerar ^^
När man ska hitta sin stil gäller det att prova sig fram mycket. Hittar man någon stil som man tycker verkar intressant så kan man ju börja leta efter plagg som passar till just den stilen. Det måste inte köpas. Man kan ju även göra om klädesplagg ;) Eller ärva. Sådant funkar ju också.
 
När man ska hitta sin stil så gäller det att vara modig. Att våga prova på något nytt. Man ska även vara tålmodig. Inget sker under en dag direkt ;)
 
Olika stilar som jag haft:
5-6 år: ROSAAAA!
8-11 år: Mjukisbyxor... sköna kläder och sånt..
12 år: Gick äntligen från mjuka kläder till tajta och jeans ^^
13-14 år: EMOO. haha mycket svart :P
15-16: ROCK!  mycket nitar som gäller förmig just nu ^^
 
Man ska inte ha bråttom när det gäller att hitta sin stil. Det är tillåtet att ha olika klädstilar. Stilen är något man kommer att förändra hela livet ut liksom. 
 
bilden har inget med detta att göra.. kände bara för att ha med en bild.. haha ^^
 
Sammanfattning:
Leta inspiration: När du går ute på stan, läs tidningar, kolla bloggar... många sätt ^^
Var modig: Våga prova på något nytt. Hur läskigt det än är! :)
Var tålmodig: Man hittar inte sin stil över en dag.. det tar år ;)
 
 
Hoppas detta hjälpte lite sötis :)
Hare gött <3
 
/Mariah

Kommentarer

Att besöka är silver. Att kommentera är guld. Kom bara ihåg att inte skriva något kränkande. Ingen mår bra av det. I know where you live ;)

Namn:
Tittar du in ofta?br />
E-postadress: ( bara jag ser ;) )

Har du blogg? :) :

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0